{tab title="rachunki" class="solid orange"}
Rachunek oszczędnościowo-rozliczeniowy (ROR)
Jest rachunkiem płatniczym prowadzonym w walucie polskiej jako rachunek indywidualny, zapewniający dostęp do systemu bankowości elektronicznej Banku oraz karty debetowej, dostępnej tylko dla posiadacza rachunku
- rozliczenia w systemie ELIXIR, EXPRESS ELIXIR i SORBNET- pewne i szybkie
- zlecenia stałe i polecenia zapłaty
- możliwość wnioskowania o odnawialny kredyt w ROR
Rachunek oszczędnościowo-rozliczeniowy JUNIOR
Jest rachunkiem płatniczym prowadzonym w walucie polskiej jako rachunek indywidualny, zapewniający dostęp do systemu bankowości elektronicznej Banku oraz karty debetowej, dostępnej tylko dla posiadacza rachunku
- dla osób w wieku 13-18 lat
- rozliczenia w systemie ELIXIR, EXPRESS ELIXIR i SORBNET- pewne i szybkie
- zlecenia stałe i polecenia zapłaty
Rachunek oszczędnościowy "Wpłacaj i wypłacaj"
Służy do gromadzenia i przechowywania środków pieniężnych. Posiadacz rachunku "Wpłacaj i wypłacaj" może w miesiącu kalendarzowym dokonać jednej wypłaty i jednego przelewu z tego rachunku bez ponoszenia kosztów prowizji
- środki na rachunku są oprocentowane
- bezpieczeństwo środków zapewnia gwarancja Bankowego Funduszu Gwarancyjnego
- dostęp do środków poprzez system bankowości elektronicznej Banku
{tab title="karty" class="solid orange"}
VISA CLASSIC DEBETOWA
-
akceptowana na całym świecie międzynarodowa karta płatnicza
- nowoczesny, uniwersalny i bezpieczny środek płatniczy zapewniający szybki dostęp do pieniędzy
- karta wyposażona jest w mikroprocesor (tzw. chip)
- karta wydawana jest na 3 lata, wznawiana automatycznie
- wypłaty gotówki bez prowizji w sieci bankomatów grupy BPS i SGB oraz Planet Cash
- płacenie za towary i usługi w placówkach handlowo-usługowych
- sprawdzanie wysokości wolnych środków w bankomatach świadczących taką usługę
- dokonanie awaryjnej wypłaty gotówki w przypadku zgubienia lub zniszczenia karty podczas pobytu za granicą
- karta płatnicza z funkcją Visa PayWave, pozwalającą na dokonywanie transakcji zbliżeniowych
MasterCard PAYPASS
-
akceptowana na całym świecie międzynarodowa karta płatnicza
- nowoczesny, uniwersalny i bezpieczny środek płatniczy zapewniający szybki dostęp do pieniędzy
- karta wyposażona jest w mikroprocesor (tzw. chip)
- karta wydawana jest na 3 lata, wznawiana automatycznie
- wypłaty gotówki bez prowizji w sieci bankomatów grupy BPS i SGB oraz Planet Cash
- płacenie za towary i usługi w placówkach handlowo-usługowych
- sprawdzanie wysokości wolnych środków w bankomatach świadczących taką usługę
- dokonanie awaryjnej wypłaty gotówki w przypadku zgubienia lub zniszczenia karty podczas pobytu za granicą
- karta płatnicza z funkcją PAYPASS, pozwalającą na dokonywanie transakcji zbliżeniowych
Transakcja zbliżeniowa (bezstykowa) to transakcja bezgotówkowa, dokonana przy użyciu karty z anteną zbliżeniową, w punkcie usługowo-handlowym zaopatrzonym w terminal POS z czytnikiem zbliżeniowym. Polega na realizacji płatności poprzez zbliżenie karty do czytnika zbliżeniowego bez konieczności potwierdzania transakcji przez posiadacza karty za pomocą kodu identyfikacyjnego PIN. Działa wyłącznie przy transakcjach o niskiej wartości (do 100 PLN), dokonanie transakcji o wyższej kwocie wymaga autoryzacji kodem PIN. Funkcję transakcji zbliżeniowych można wyłączać i włączać w portalu KartoSFERA (www.kartosfera.pl)
Cash Back
To usługa, która daje możliwość wypłaty gotówki na terminalu POS przy okazji dokonywania płatności bezgotówkowych z kasy punktów handlowo-usługowych (np. sklepu, stacji benzynowej), oznaczonych znakiem „cash back”, z uwzględnieniem wysokości dziennego limitu wypłat gotówki. Warunkiem wypłaty jest jednoczesne dokonanie transakcji bezgotówkowej, dokonanej na terenie Polski – nie jest możliwa sama wypłata gotówki.
Z usługi cash back mogą korzystać Posiadacze kart płatniczych VISA i MASTERCARD.
Dzięki usłudze cash back:
- nie trzeba szukać bankomatu, gdy potrzebujemy niewielkiej kwoty w gotówce,
- oszczędzamy czas, robiąc jednocześnie zakupy i dokonując wypłaty gotówki.
Maksymalna kwota pojedynczej wypłaty gotówki w ramach usługi “cash back” wynosi 300 PLN.
Google Pay
Klienci posiadający karty debetowe Visa i MasterCard wydane przez Bank Spółdzielczy w Wąsewie mogą korzystać z aplikacji Google Pay.
Google Pay to szybka, łatwa i bezpieczna metoda płacenia telefonem z systemem Android, tak samo jak zwykłą kartą. Aplikacja bezpiecznie przechowuje Twoje dane i umożliwia płacenie za pomocą telefonu w sklepach, w aplikacjach i na stronach internetowych wspierających płatności Google Pay.
W sklepach można wygodnie płacić telefonem wszędzie tam, gdzie akceptowane są płatności zbliżeniowe.
Miejsca te poznasz po jednym z symboli przy kasie (grafika obok).
Korzystaj z możliwości, jakie daje karta płatnicza
Twoja karta płatnicza to nowoczesny i wygodny środek płatniczy przeznaczony dla osób ceniących komfort i swobodę finansową.
Co daje karta płatnicza?
-
dzięki karcie nie musisz nosić przy sobie gotówki i masz stał dostęp do pieniędzy
-
portal kartowy KartoSFERA (www.kartosfera.pl) umożliwia dostęp do wybranych usług i funkcjonalności karty, m.in. aktywacja karty, zmiana kodu PIN, zastrzeżenie karty
-
karta umożliwia dokonywanie płatności internetowych - wystarczy zarejestrować się w portalu kartowym KartoSFERA i aktywować zabezpieczenie 3D Secure
- kartą można płacić za codzienne zakupy we wszystkich miejscach akceptujących płatności kartą
Nową kartę aktywujesz:
-
za pośrednictwem portalu kartowego KartoSFERA (www.kartosfera.pl)
-
za pośrednictwem Infolinii Grupy BPS pod numerem +48 86 215 50 00
- w placówce Banku Spółdzielczego w Wąsewie
Wznowioną kartę aktywujesz:
-
poprzez dokonanie dowolnej operacji w bankomacie z użyciem poprawnego kodu PIN
- za pośrednictwem portalu kartowego KartoSFERA (www.kartosfera.pl)
-
za pośrednictwem Infolinii Grupy BPS pod numerem +48 86 215 50 00
UWAGA!
Jeśli zgubisz swoją kartę płatniczą lub zostanie ona skradziona, natychmiast poinformuj o tym Bank, dzwoniąc pod numer Infolinii +48 86 215 50 50 lub ogólnopolskiego systemu zastrzegania kart +48 828 828 828 lub przychodząc do placówki Banku.
Pamiętaj!
-
podczas transakcji w punktach handlowych nie trać karty płatniczej z pola widzenia
- nie udostępniaj numeru karty ani kodu PIN osobom trzecim, w tym osobom kontaktującym się z Tobą telefonicznie w sprawie karty
-
nie odpowiadaj na pocztę elektroniczną, z której wynika konieczność podania informacji o karcie
- nie podawaj informacji o karcie na stronach internetowych, które nie są bezpieczne
- chroń numer karty i inne poufne kody umożliwiające dokonanie transakcji, tak aby nikt oprócz Ciebie nie mógł wejść w ich posiadanie, rejestrując obraz karty, np. przy użyciu telefonu komórkowego, kamery wideo lub w inny sposób
- przed wyrzuceniem niszcz wszystkie dokumenty, które zawierają pełen numer karty
{tab title="płatności" class="solid orange"}
Eixir i SORBNET
Płatności krajowe w PLN są realizowane w systemie ELIXIR od poniedziałku do piątku.
ELIXIR – system funkcjonujący w ramach Krajowej Izby Rozliczeniowej SA (KIR S.A.). Jest to międzybankowy system pośredniczący w elektronicznej wymianie komunikatów rozliczeniowych, który umożliwia realizację przelewów w złotych oraz informacji pomiędzy jego uczestnikami. System pośredniczy między innymi w wymianie: poleceń przelewu, dowodów wpłaty, poleceń zapłaty.
Harmonogram sesji rozliczeniowych KIR S.A.
Płatności wysokokwotowe (tzn. powyżej 1 000 000 PLN) oraz inne pilne zlecenia, mogą być realizowane w systemie SORBNET. Płatności składane do realizacji w placówkach Banku Spółdzielczego w Wąsewie oraz za pośrednictwem systemu bankowości internetowej Internet Banking do godziny 14:30 są rozliczane w tym samym dniu.
Paybynet
Usługa Paybynet pozwoli wygodnie i szybko płacić za zakupy internetowe, a także pomoże bezpośrednio z konta internetowego regulować opłaty wymagane przy załatwianiu spraw urzędowych.
Dane przelewu są automatycznie wypełniane przez system.
Przelewy walutowe i zagraniczne
Bank realizuje zlecenia płatnicze w walutach wymienialnych oraz w złotych polskich na zlecenie klientów indywidualnych oraz instytucjonalnych prowadzących rachunki w Banku Spółdzielczym w Wąsewie.
Bank oferuje następujące typy przelewów:
- przelew SEPA
- polecenie wypłaty
- przekaz internetowy – dostępny wyłącznie dla klientów indywidualnych
Przelew SEPA – transakcja płatnicza realizowana przez banki działające na terytorium Unii Europejskiej oraz Norwegii, Islandii, Lichtensteinu i Szwajcarii, które podpisały umowę o przystąpieniu do SEPA – SCT (SEPA Credit Transfer), spełniająca warunki:
- waluta transakcji EUR
- zawiera prawidłowy numer rachunku bankowego beneficjenta oraz zleceniodawcy w standardzie IBAN, prawidłowy kod BIC
- koszty „SHA”
- tryb realizacji standardowy
- nie zawiera jakichkolwiek dodatkowych instrukcji płatniczych
- bank zleceniodawcy i bank beneficjenta przelewu są uczestnikami Polecenia Przelewu SEPA-SCT (SEPA Credit Transfer)
Otrzymywanie płatności z zagranicy odbywa się dzięki podaniu w treści zlecenia:
Kod BIC (SWIFT) Banku: POLUPLPR
(przed numerem rachunku należy dodać PL)
WESTERN UNION
Western Union Money Transfer to system umożliwiający dokonywanie międzynarodowych i krajowych przekazów pieniężnych za pośrednictwem sieci agentów na całym świecie.
{tab title="bankowość elektroniczna" class="solid orange"}
Internet Banking
Usługa umożliwia Klientowi Banku zarządzanie rachunkami bez konieczności przychodzenia do placówki. Bankowość internetowa to bezpieczny dostęp do rachunków poprzez sieć Internet z każdego miejsca o dowolnej porze – 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu. Wystarczy komputer, tablet lub telefon podłączony do Internetu.
Bankowość internetowa daje możliwość m.in:
- sprawdzenie stanu rachunku
- wydruk historii operacji
- eksport i wydruk wyciągów, potwierdzeń
- wykonania przelewu jednorazowego lub zdefiniowanego
- wykonania przelewów do ZUS oraz urzędów skarbowych
- zarządzanie rachunkami
- wykonania przelewów własnych, przelewów międzybankowych (ELIXIR, SORBNET)
- zakładanie i likwidowanie lokat dostępnych w IB
- wprowadzenie zlecenia stałego
- doładowania telefonu
- składanie wniosków o świadczenie Rodzina 500+ oraz Dobry Start
Jeśli jesteś już użytkownikiem tej usługi, możesz zalogować się do serwisu transakcyjnego. W innym przypadku, możesz przetestować jej działanie w wersji demonstracyjnej.
Aplikacja mobilna NASZ BANK
Nasz Bank to aplikacja mobilna systemu bankowości internetowej Banku Spółdzielczego w Wąsewie. Umożliwia swobodny, bezpieczny i skuteczny dostęp do Twoich finansów 7 dni w tygodniu, 24 godziny na dobę, bez względu na czas i miejsce, w którym się znajdujesz.
Cenisz swój czas, niezależność i mobilność? Wystarczy smartfon z aplikacją mobilną Nasz Bank, by w dogodnym momencie sprawdzić stan konta, dokonać przelewu, czy skontrolować wydatki.
Korzystanie z aplikacji Nasz Bank jest bezpieczne - dostęp chroniony jest kodem e-PIN lub z wykorzystaniem cech biometrycznych.
Poznaj zalety aplikacji mobilnej Nasz Bank i przekonaj się jak łatwo zarządzać własnymi finansami.
Funkcje aplikacji Nasz Bank:
- przegląd stanu środków na rachunkach bankowych
- dostęp do historii wykonanych operacji
- wykonywanie przelewów internetowych
- wykonywanie przelewów QR
- zakładanie i likwidowanie lokat dostępnych w IB
- zatwierdzanie operacji bankowych autoryzacją mobilną.
Korzystanie z aplikacji mobilnej Nasz Bank jest bezpłatne.
Instrukcja instalacji aplikacji NASZ BANK
Doładowania telefonów
Usługa jest szybka, wygodna i bezprowizyjna. Konto telefonu można zasilić z poziomu bankowości internetowej Internet Banking oraz we wszystkich placówkach Banku – na stanowisku dysponenckim i kasjerskim.
Zanim rozpoczniecie Państwo korzystanie z usługi, prosimy o zapoznanie się z Regulaminem doładowań pre-paid.
Jeśli chcą Państwo otrzymywać faktury VAT, to na stronie internetowej Blue Media należy zarejestrować dane firmy. Po każdym doładowaniu, otrzymacie Państwo fakturę na wskazany w formularzu adres e-mail.
SMS Banking
Bank w ramach Centrum Obsługi Klienta zapewnia dostęp do informacji o rachunku bankowym Klienta 24h na dobę za pomocą komunikatów tekstowych transmitowanych w sieci telefonów komórkowych.
Obsługa przez posiadacza rachunku może następować w formie:
-
raz dziennie - posiadacz rachunku otrzymuje SMS-a z informacją o saldzie raz dziennie o godzinie określonej przez Bank.
-
po zmianie salda - posiadacz rachunku otrzymuje SMS-a po każdej zmianie salda na rachunku.
{tab title="kredyty" class="solid orange"}
Kredyt Bezpieczna Gotówka przeznaczony na sfinansowanie dowolnych potrzeb konsumpcyjnych
- okres kredytowania od 1 do 96 miesięcy
- kwota kredytu od 1 000 do 300 000 PLN
- także z ochroną ubezpieczenia na życie
wniosek o udzielenie kredytu gotówkowego
Kredyt Na Szóstkę przeznaczony na sfinansowanie dowolnych potrzeb konsumpcyjnych
- okres kredytowania od 1 do 12 miesięcy
- kwota kredytu od 500 do 20 000 PLN
- oprocentowanie stałe 6%
wniosek o udzielenie kredytu gotówkowego
Kredyt Na Piątkę przeznaczony na sfinansowanie dowolnych potrzeb konsumpcyjnych
- okres kredytowania od 1 do 6 miesięcy
- kwota kredytu od 500 do 5 000 PLN
- oprocentowanie stałe 5%
wniosek o udzielenie kredytu gotówkowego
Kredyt Okolicznościowy (np. świąteczny, wakacyjny, wiosenny itp.) przeznaczony na sfinansowanie dowolnych potrzeb konsumpcyjnych
- okres kredytowania od 1 do 6 miesięcy
- kwota kredytu od 500 do 5 000 PLN
- z opcją spłaty odsetek jednorazowo w dniu realizacji kredytu
wniosek o udzielenie kredytu gotówkowego
Kredyt w rachunku oszczędnościowo-rozliczeniowym (ROR) przeznaczony na sfinansowanie dowolnych potrzeb konsumpcyjnych
- okres kredytowania 12 miesięcy, z możliwością automatycznego przedłużenia umowy kredytu na następny okres, bez konieczności podpisywania nowej umowy kredytu lub aneksu,
- każdy wpływ na rachunek obniża kwotę kredytu i umożliwia korzystanie ze środków do wysokości przyznanego limitu,
- wysokość kredytu nawet do sześciokrotności średnich miesięcznych wpływów, nie więcej niż 50 000 PLN
Kredyt w ROR charakteryzuje się możliwością ponownego zadłużania się do wysokości limitu w przypadku jego spłaty z bieżących wpływów. Maksymalna wysokość kredytu uzależniona jest od okresu funkcjonowania ROR. Po 3 miesiącach prawidłowego funkcjonowania rachunku klient może uzyskać kredyt do wysokości trzykrotnych miesięcznych wpływów na ROR, a po 6 miesiącach do wysokości sześciokrotnych miesięcznych wpływów.
wniosek o udzielenie kredytu w ror
Kredyt mieszkaniowy "Mój Dom" przeznaczony na wszelkie cele związane z mieszkaniem (zakup działki, lokalu mieszkalnego lub domu, remont, budowa, itp.)
- okres kredytowania do 25 lat
- minimalna kwota kredytu 40 000 PLN
- karencja w spłacie do 24 miesięcy
Uniwersalny Kredyt Hipoteczny przeznaczony na dowolny cel
- okres kredytowania od 1 roku do 15 lat
- minimalna kwota kredytu 25 000 PLN
{tab title="lokaty" class="solid orange"}
LOKATY TERMINOWE STANDARDOWE
- wygodne (na okres od 1 do 36 miesięcy)
- bezpieczne (gwarancja Bankowego Funduszu Gwarancyjnego)
"LOKATA-DOPŁATA"
- na okres 12 miesięcy
- z możliwością wpłat dodatkowych w okresie zadeklarowania
- bezpieczne (gwarancja Bankowego Funduszu Gwarancyjnego)
LOKATA "KAPITAŁOWA"
- na okres 36 miesięcy i dłużej
- korzystne oprocentowanie
- bezpieczne (gwarancja Bankowego Funduszu Gwarancyjnego)
LOKATA "500+"
- dla małoletnich osób fizycznych
- zakładana ze środków pochodzących z rachunków bankowych prowadzonych przez Bank Spółdzielczy w Wąsewie, na które wpływają świadczenia wychowawcze w ramach Programu 500+
- z możliwością wpłat dodatkowych w okresie zadeklarowania
- wysokie oprocentowanie środków
- bezpieczne (gwarancja Bankowego Funduszu Gwarancyjnego)
LOKATY PROGRESYWNE
- na okres 12 miesięcy
- z ochroną odsetek w przypadku wcześniejszej wypłaty środków
- oprocentowanie rośnie z każdym kolejnym okresem przechowywania środków
- bezpieczne (gwarancja Bankowego Funduszu Gwarancyjnego)
LOKATY DYNAMICZNE
- na okres 6 lub 12 miesięcy
- z ochroną odsetek w przypadku wcześniejszej wypłaty środków
- oprocentowanie rośnie z każdym kolejnym okresem przechowywania środków
- bezpieczne (gwarancja Bankowego Funduszu Gwarancyjnego)
{tab title="IKE" class="solid orange"}
Indywidualne Konto Emerytalne (IKE) umożliwia systematyczne gromadzenie oszczędności na emeryturę bez podatku od dochodów kapitałowych.
Środki na rachunku IKE w Banku objęte są gwarancjami określonymi w ustawie o Bankowym Funduszu Gwarancyjnym.
Zalety IKE:
-
nieopodatkowane zyski; bez podatku od dochodów kapitałowych,
-
brak wymogu stałych wpłat: klient może dowolnie modyfikować terminy i wysokość dokonywanych wpłat,
-
atrakcyjność: w przeciwieństwie do innych produktów emerytalnych preferujących młodych uczestników. IKE atrakcyjne są także dla osób starszych, np. jako nieopodatkowana średnioterminowa lokata kapitałowa.
Maksymalna nieopodatkowana kwota wpłaty na IKE w 2023 roku wynosi 20 805,00 PLN.
Informacja wynikająca z wymogu określonego w art. 6 ust. 1 SFDR dla klientów zainteresowanych otwarciem rachunku Indywidualne Konto Emerytalne IKE-BS w Banku Spółdzielczym w Wąsewie
Informacja publikowana jest w celu realizacji wymogów SFDR- Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2019/2088 z dnia 27 listopada 2019 r. w sprawie ujawniania informacji związanych ze zrównoważonym rozwojem w sektorze usług finansowych („Sustainable Finance Disclosure Regulation”), w związku z oferowanym przez Bank Spółdzielczy w Wąsewie produktem emerytalnym IKE-BS.
Zgodnie z art. 2 pkt 22) Rozporządzenia SFDR przez ryzyka dla zrównoważonego rozwoju należy rozumieć sytuację lub warunki środowiskowe, społeczne lub związane z zarządzaniem, które – jeżeli wystąpią – mogłyby mieć, rzeczywisty lub potencjalny, istotny negatywny wpływ na wartość inwestycji. Wymogi określone w Rozporządzeniu SFDR nałożone zostały na uczestników rynku finansowego, do których zaliczany jest m.in. twórca produktu emerytalnego, oferujący produkt emerytalny oraz na doradców finansowych świadczących usługi doradztwa ubezpieczeniowego lub inwestycyjnego.
W związku z tym, iż w ofercie Banku Spółdzielczego w Wąsewie (zwany dalej: Bankiem) znajduje się produkt - rachunek oszczędnościowy IKE-BS, stanowiący produkt emerytalny w rozumieniu art. 2 pkt 8) Rozporządzenia SFDR, Bank należy uznać za uczestnika rynku finansowego, o którym mowa w art. 2 pkt 1 lit. d) Rozporządzenia SFDR i tym samym zobowiązany jest do dokonania stosownych ujawnień w zakresie oferowanego produktu finansowego IKE-BS wynikających z Rozporządzenia SFDR. Mając na uwadze powyższe informujemy, że IKE-BS jest wyodrębnionym rachunkiem oszczędnościowym, nie będącym rachunkiem płatniczym, prowadzonym przez Bank, na którym gromadzone są środki pieniężne klienta, stąd też produkt ten nie wprowadza ryzyka dla zrównoważonego rozwoju, o którym mowa w art. 2 pkt 22) Rozporządzenia SFDR, w związku z tym nie ma ono wpływu na zwrot z tytułu produktu finansowego.
Bank tworząc IKE-BS nie bierze pod uwagę głównych niekorzystnych skutków decyzji inwestycyjnych dla czynników zrównoważonego rozwoju, które stosowanie do art. 2 pkt 24) Rozporządzenia SFDR oznaczają kwestie środowiskowe, społeczne i pracownicze, kwestie dotyczące poszanowania praw człowieka oraz przeciwdziałania korupcji i przekupstwu, albowiem nie jest to produkt finansowy mający na celu zrównoważone inwestycje w działalność gospodarczą w rozumieniu art. 2 pkt 17) Rozporządzenia SFDR.
{/tabs}