rachunki
Rachunek oszczędnościowo-rozliczeniowy (ROR)
Jest rachunkiem płatniczym prowadzonym w walucie polskiej jako rachunek indywidualny, zapewniający dostęp do systemu bankowości elektronicznej Banku oraz karty debetowej, dostępnej tylko dla posiadacza rachunku
- rozliczenia w systemie ELIXIR, EXPRESS ELIXIR i SORBNET- pewne i szybkie
- zlecenia stałe i polecenia zapłaty
- możliwość wnioskowania o odnawialny kredyt w ROR
Rachunek oszczędnościowo-rozliczeniowy JUNIOR
Jest rachunkiem płatniczym prowadzonym w walucie polskiej jako rachunek indywidualny, zapewniający dostęp do systemu bankowości elektronicznej Banku oraz karty debetowej, dostępnej tylko dla posiadacza rachunku
- dla osób w wieku 13-18 lat
- rozliczenia w systemie ELIXIR, EXPRESS ELIXIR i SORBNET- pewne i szybkie
- zlecenia stałe i polecenia zapłaty
Rachunek oszczędnościowy "Wpłacaj i wypłacaj"
Służy do gromadzenia i przechowywania środków pieniężnych. Posiadacz rachunku "Wpłacaj i wypłacaj" może w miesiącu kalendarzowym dokonać jednej wypłaty i jednego przelewu z tego rachunku bez ponoszenia kosztów prowizji
- środki na rachunku są oprocentowane
- bezpieczeństwo środków zapewnia gwarancja Bankowego Funduszu Gwarancyjnego
- dostęp do środków poprzez system bankowości elektronicznej Banku
karty
VISA CLASSIC DEBETOWA
-
akceptowana na całym świecie międzynarodowa karta płatnicza
- nowoczesny, uniwersalny i bezpieczny środek płatniczy zapewniający szybki dostęp do pieniędzy
- karta wyposażona jest w mikroprocesor (tzw. chip)
- karta wydawana jest na 3 lata, wznawiana automatycznie
- wypłaty gotówki bez prowizji w sieci bankomatów grupy BPS i SGB oraz Planet Cash
- płacenie za towary i usługi w placówkach handlowo-usługowych
- sprawdzanie wysokości wolnych środków w bankomatach świadczących taką usługę
- dokonanie awaryjnej wypłaty gotówki w przypadku zgubienia lub zniszczenia karty podczas pobytu za granicą
- karta płatnicza z funkcją Visa PayWave, pozwalającą na dokonywanie transakcji zbliżeniowych
MasterCard PAYPASS
-
akceptowana na całym świecie międzynarodowa karta płatnicza
- nowoczesny, uniwersalny i bezpieczny środek płatniczy zapewniający szybki dostęp do pieniędzy
- karta wyposażona jest w mikroprocesor (tzw. chip)
- karta wydawana jest na 3 lata, wznawiana automatycznie
- wypłaty gotówki bez prowizji w sieci bankomatów grupy BPS i SGB oraz Planet Cash
- płacenie za towary i usługi w placówkach handlowo-usługowych
- sprawdzanie wysokości wolnych środków w bankomatach świadczących taką usługę
- dokonanie awaryjnej wypłaty gotówki w przypadku zgubienia lub zniszczenia karty podczas pobytu za granicą
- karta płatnicza z funkcją PAYPASS, pozwalającą na dokonywanie transakcji zbliżeniowych
Transakcja zbliżeniowa (bezstykowa) to transakcja bezgotówkowa, dokonana przy użyciu karty z anteną zbliżeniową, w punkcie usługowo-handlowym zaopatrzonym w terminal POS z czytnikiem zbliżeniowym. Polega na realizacji płatności poprzez zbliżenie karty do czytnika zbliżeniowego bez konieczności potwierdzania transakcji przez posiadacza karty za pomocą kodu identyfikacyjnego PIN. Działa wyłącznie przy transakcjach o niskiej wartości (do 100 PLN), dokonanie transakcji o wyższej kwocie wymaga autoryzacji kodem PIN. Funkcję transakcji zbliżeniowych można wyłączać i włączać w portalu KartoSFERA (www.kartosfera.pl)
Cash Back
To usługa, która daje możliwość wypłaty gotówki na terminalu POS przy okazji dokonywania płatności bezgotówkowych z kasy punktów handlowo-usługowych (np. sklepu, stacji benzynowej), oznaczonych znakiem „cash back”, z uwzględnieniem wysokości dziennego limitu wypłat gotówki. Warunkiem wypłaty jest jednoczesne dokonanie transakcji bezgotówkowej, dokonanej na terenie Polski – nie jest możliwa sama wypłata gotówki.
Z usługi cash back mogą korzystać Posiadacze kart płatniczych VISA i MASTERCARD.
Dzięki usłudze cash back:
- nie trzeba szukać bankomatu, gdy potrzebujemy niewielkiej kwoty w gotówce,
- oszczędzamy czas, robiąc jednocześnie zakupy i dokonując wypłaty gotówki.
Maksymalna kwota pojedynczej wypłaty gotówki w ramach usługi “cash back” wynosi 300 PLN.
Google Pay
Klienci posiadający karty debetowe Visa i MasterCard wydane przez Bank Spółdzielczy w Wąsewie mogą korzystać z aplikacji Google Pay.
Google Pay to szybka, łatwa i bezpieczna metoda płacenia telefonem z systemem Android, tak samo jak zwykłą kartą. Aplikacja bezpiecznie przechowuje Twoje dane i umożliwia płacenie za pomocą telefonu w sklepach, w aplikacjach i na stronach internetowych wspierających płatności Google Pay.
W sklepach można wygodnie płacić telefonem wszędzie tam, gdzie akceptowane są płatności zbliżeniowe.
Miejsca te poznasz po jednym z symboli przy kasie (grafika obok).
Korzystaj z możliwości, jakie daje karta płatnicza
Twoja karta płatnicza to nowoczesny i wygodny środek płatniczy przeznaczony dla osób ceniących komfort i swobodę finansową.
Co daje karta płatnicza?
-
dzięki karcie nie musisz nosić przy sobie gotówki i masz stał dostęp do pieniędzy
-
portal kartowy KartoSFERA (www.kartosfera.pl) umożliwia dostęp do wybranych usług i funkcjonalności karty, m.in. aktywacja karty, zmiana kodu PIN, zastrzeżenie karty
-
karta umożliwia dokonywanie płatności internetowych - wystarczy zarejestrować się w portalu kartowym KartoSFERA i aktywować zabezpieczenie 3D Secure
- kartą można płacić za codzienne zakupy we wszystkich miejscach akceptujących płatności kartą
Nową kartę aktywujesz:
-
za pośrednictwem portalu kartowego KartoSFERA (www.kartosfera.pl)
-
za pośrednictwem Infolinii Grupy BPS pod numerem +48 86 215 50 00
- w placówce Banku Spółdzielczego w Wąsewie
Wznowioną kartę aktywujesz:
-
poprzez dokonanie dowolnej operacji w bankomacie z użyciem poprawnego kodu PIN
- za pośrednictwem portalu kartowego KartoSFERA (www.kartosfera.pl)
-
za pośrednictwem Infolinii Grupy BPS pod numerem +48 86 215 50 00
UWAGA!
Jeśli zgubisz swoją kartę płatniczą lub zostanie ona skradziona, natychmiast poinformuj o tym Bank, dzwoniąc pod numer Infolinii +48 86 215 50 50 lub ogólnopolskiego systemu zastrzegania kart +48 828 828 828 lub przychodząc do placówki Banku.
Pamiętaj!
-
podczas transakcji w punktach handlowych nie trać karty płatniczej z pola widzenia
- nie udostępniaj numeru karty ani kodu PIN osobom trzecim, w tym osobom kontaktującym się z Tobą telefonicznie w sprawie karty
-
nie odpowiadaj na pocztę elektroniczną, z której wynika konieczność podania informacji o karcie
- nie podawaj informacji o karcie na stronach internetowych, które nie są bezpieczne
- chroń numer karty i inne poufne kody umożliwiające dokonanie transakcji, tak aby nikt oprócz Ciebie nie mógł wejść w ich posiadanie, rejestrując obraz karty, np. przy użyciu telefonu komórkowego, kamery wideo lub w inny sposób
- przed wyrzuceniem niszcz wszystkie dokumenty, które zawierają pełen numer karty
płatności
Eixir i SORBNET
Płatności krajowe w PLN są realizowane w systemie ELIXIR od poniedziałku do piątku.
ELIXIR – system funkcjonujący w ramach Krajowej Izby Rozliczeniowej SA (KIR S.A.). Jest to międzybankowy system pośredniczący w elektronicznej wymianie komunikatów rozliczeniowych, który umożliwia realizację przelewów w złotych oraz informacji pomiędzy jego uczestnikami. System pośredniczy między innymi w wymianie: poleceń przelewu, dowodów wpłaty, poleceń zapłaty.
Harmonogram sesji rozliczeniowych KIR S.A.
Płatności wysokokwotowe (tzn. powyżej 1 000 000 PLN) oraz inne pilne zlecenia, mogą być realizowane w systemie SORBNET. Płatności składane do realizacji w placówkach Banku Spółdzielczego w Wąsewie oraz za pośrednictwem systemu bankowości internetowej Internet Banking do godziny 14:30 są rozliczane w tym samym dniu.
Paybynet
Usługa Paybynet pozwoli wygodnie i szybko płacić za zakupy internetowe, a także pomoże bezpośrednio z konta internetowego regulować opłaty wymagane przy załatwianiu spraw urzędowych.
Dane przelewu są automatycznie wypełniane przez system.
Przelewy walutowe i zagraniczne
Bank realizuje zlecenia płatnicze w walutach wymienialnych oraz w złotych polskich na zlecenie klientów indywidualnych oraz instytucjonalnych prowadzących rachunki w Banku Spółdzielczym w Wąsewie.
Bank oferuje następujące typy przelewów:
- przelew SEPA
- polecenie wypłaty
- przekaz internetowy – dostępny wyłącznie dla klientów indywidualnych
Przelew SEPA – transakcja płatnicza realizowana przez banki działające na terytorium Unii Europejskiej oraz Norwegii, Islandii, Lichtensteinu i Szwajcarii, które podpisały umowę o przystąpieniu do SEPA – SCT (SEPA Credit Transfer), spełniająca warunki:
- waluta transakcji EUR
- zawiera prawidłowy numer rachunku bankowego beneficjenta oraz zleceniodawcy w standardzie IBAN, prawidłowy kod BIC
- koszty „SHA”
- tryb realizacji standardowy
- nie zawiera jakichkolwiek dodatkowych instrukcji płatniczych
- bank zleceniodawcy i bank beneficjenta przelewu są uczestnikami Polecenia Przelewu SEPA-SCT (SEPA Credit Transfer)
Otrzymywanie płatności z zagranicy odbywa się dzięki podaniu w treści zlecenia:
Kod BIC (SWIFT) Banku: POLUPLPR
(przed numerem rachunku należy dodać PL)
WESTERN UNION
Western Union Money Transfer to system umożliwiający dokonywanie międzynarodowych i krajowych przekazów pieniężnych za pośrednictwem sieci agentów na całym świecie.
bankowość elektroniczna
Internet Banking
Usługa umożliwia Klientowi Banku zarządzanie rachunkami bez konieczności przychodzenia do placówki. Bankowość internetowa to bezpieczny dostęp do rachunków poprzez sieć Internet z każdego miejsca o dowolnej porze – 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu. Wystarczy komputer, tablet lub telefon podłączony do Internetu.
Bankowość internetowa daje możliwość m.in:
- sprawdzenie stanu rachunku
- wydruk historii operacji
- eksport i wydruk wyciągów, potwierdzeń
- wykonania przelewu jednorazowego lub zdefiniowanego
- wykonania przelewów do ZUS oraz urzędów skarbowych
- zarządzanie rachunkami
- wykonania przelewów własnych, przelewów międzybankowych (ELIXIR, SORBNET)
- zakładanie i likwidowanie lokat dostępnych w IB
- wprowadzenie zlecenia stałego
- doładowania telefonu
- składanie wniosków o świadczenie Rodzina 500+ oraz Dobry Start
Jeśli jesteś już użytkownikiem tej usługi, możesz zalogować się do serwisu transakcyjnego. W innym przypadku, możesz przetestować jej działanie w wersji demonstracyjnej.
Aplikacja mobilna NASZ BANK
Nasz Bank to aplikacja mobilna systemu bankowości internetowej Banku Spółdzielczego w Wąsewie. Umożliwia swobodny, bezpieczny i skuteczny dostęp do Twoich finansów 7 dni w tygodniu, 24 godziny na dobę, bez względu na czas i miejsce, w którym się znajdujesz.
Cenisz swój czas, niezależność i mobilność? Wystarczy smartfon z aplikacją mobilną Nasz Bank, by w dogodnym momencie sprawdzić stan konta, dokonać przelewu, czy skontrolować wydatki.
Korzystanie z aplikacji Nasz Bank jest bezpieczne - dostęp chroniony jest kodem e-PIN lub z wykorzystaniem cech biometrycznych.
Poznaj zalety aplikacji mobilnej Nasz Bank i przekonaj się jak łatwo zarządzać własnymi finansami.
Funkcje aplikacji Nasz Bank:
- przegląd stanu środków na rachunkach bankowych
- dostęp do historii wykonanych operacji
- wykonywanie przelewów internetowych
- wykonywanie przelewów QR
- zakładanie i likwidowanie lokat dostępnych w IB
- zatwierdzanie operacji bankowych autoryzacją mobilną.
Korzystanie z aplikacji mobilnej Nasz Bank jest bezpłatne.
Instrukcja instalacji aplikacji NASZ BANK
Doładowania telefonów
Usługa jest szybka, wygodna i bezprowizyjna. Konto telefonu można zasilić z poziomu bankowości internetowej Internet Banking oraz we wszystkich placówkach Banku – na stanowisku dysponenckim i kasjerskim.
Zanim rozpoczniecie Państwo korzystanie z usługi, prosimy o zapoznanie się z Regulaminem doładowań pre-paid.
Jeśli chcą Państwo otrzymywać faktury VAT, to na stronie internetowej Blue Media należy zarejestrować dane firmy. Po każdym doładowaniu, otrzymacie Państwo fakturę na wskazany w formularzu adres e-mail.
SMS Banking
Bank w ramach Centrum Obsługi Klienta zapewnia dostęp do informacji o rachunku bankowym Klienta 24h na dobę za pomocą komunikatów tekstowych transmitowanych w sieci telefonów komórkowych.
Obsługa przez posiadacza rachunku może następować w formie:
-
raz dziennie - posiadacz rachunku otrzymuje SMS-a z informacją o saldzie raz dziennie o godzinie określonej przez Bank.
-
po zmianie salda - posiadacz rachunku otrzymuje SMS-a po każdej zmianie salda na rachunku.
kredyty
Kredyt Bezpieczna Gotówka przeznaczony na sfinansowanie dowolnych potrzeb konsumpcyjnych
- okres kredytowania od 1 do 96 miesięcy
- kwota kredytu od 1 000 do 300 000 PLN
- także z ochroną ubezpieczenia na życie
wniosek o udzielenie kredytu gotówkowego
Kredyt Na Szóstkę przeznaczony na sfinansowanie dowolnych potrzeb konsumpcyjnych
- okres kredytowania od 1 do 12 miesięcy
- kwota kredytu od 500 do 20 000 PLN
- oprocentowanie stałe 6%
wniosek o udzielenie kredytu gotówkowego
Kredyt Na Piątkę przeznaczony na sfinansowanie dowolnych potrzeb konsumpcyjnych
- okres kredytowania od 1 do 6 miesięcy
- kwota kredytu od 500 do 5 000 PLN
- oprocentowanie stałe 5%
wniosek o udzielenie kredytu gotówkowego
Kredyt Okolicznościowy (np. świąteczny, wakacyjny, wiosenny itp.) przeznaczony na sfinansowanie dowolnych potrzeb konsumpcyjnych
- okres kredytowania od 1 do 6 miesięcy
- kwota kredytu od 500 do 5 000 PLN
- z opcją spłaty odsetek jednorazowo w dniu realizacji kredytu
wniosek o udzielenie kredytu gotówkowego
Kredyt w rachunku oszczędnościowo-rozliczeniowym (ROR) przeznaczony na sfinansowanie dowolnych potrzeb konsumpcyjnych
- okres kredytowania 12 miesięcy, z możliwością automatycznego przedłużenia umowy kredytu na następny okres, bez konieczności podpisywania nowej umowy kredytu lub aneksu,
- każdy wpływ na rachunek obniża kwotę kredytu i umożliwia korzystanie ze środków do wysokości przyznanego limitu,
- wysokość kredytu nawet do sześciokrotności średnich miesięcznych wpływów, nie więcej niż 50 000 PLN
Kredyt w ROR charakteryzuje się możliwością ponownego zadłużania się do wysokości limitu w przypadku jego spłaty z bieżących wpływów. Maksymalna wysokość kredytu uzależniona jest od okresu funkcjonowania ROR. Po 3 miesiącach prawidłowego funkcjonowania rachunku klient może uzyskać kredyt do wysokości trzykrotnych miesięcznych wpływów na ROR, a po 6 miesiącach do wysokości sześciokrotnych miesięcznych wpływów.
wniosek o udzielenie kredytu w ror
Kredyt mieszkaniowy "Mój Dom" przeznaczony na wszelkie cele związane z mieszkaniem (zakup działki, lokalu mieszkalnego lub domu, remont, budowa, itp.)
- okres kredytowania do 25 lat
- minimalna kwota kredytu 40 000 PLN
- karencja w spłacie do 24 miesięcy
Uniwersalny Kredyt Hipoteczny przeznaczony na dowolny cel
- okres kredytowania od 1 roku do 15 lat
- minimalna kwota kredytu 25 000 PLN
lokaty
LOKATY TERMINOWE STANDARDOWE
- wygodne (na okres od 1 do 36 miesięcy)
- bezpieczne (gwarancja Bankowego Funduszu Gwarancyjnego)
"LOKATA-DOPŁATA"
- na okres 12 miesięcy
- z możliwością wpłat dodatkowych w okresie zadeklarowania
- bezpieczne (gwarancja Bankowego Funduszu Gwarancyjnego)
LOKATA "KAPITAŁOWA"
- na okres 36 miesięcy i dłużej
- korzystne oprocentowanie
- bezpieczne (gwarancja Bankowego Funduszu Gwarancyjnego)
LOKATA "500+"
- dla małoletnich osób fizycznych
- zakładana ze środków pochodzących z rachunków bankowych prowadzonych przez Bank Spółdzielczy w Wąsewie, na które wpływają świadczenia wychowawcze w ramach Programu 500+
- z możliwością wpłat dodatkowych w okresie zadeklarowania
- wysokie oprocentowanie środków
- bezpieczne (gwarancja Bankowego Funduszu Gwarancyjnego)
LOKATY PROGRESYWNE
- na okres 12 miesięcy
- z ochroną odsetek w przypadku wcześniejszej wypłaty środków
- oprocentowanie rośnie z każdym kolejnym okresem przechowywania środków
- bezpieczne (gwarancja Bankowego Funduszu Gwarancyjnego)
LOKATY DYNAMICZNE
- na okres 6 lub 12 miesięcy
- z ochroną odsetek w przypadku wcześniejszej wypłaty środków
- oprocentowanie rośnie z każdym kolejnym okresem przechowywania środków
- bezpieczne (gwarancja Bankowego Funduszu Gwarancyjnego)
IKE
Indywidualne Konto Emerytalne (IKE) umożliwia systematyczne gromadzenie oszczędności na emeryturę bez podatku od dochodów kapitałowych.
Środki na rachunku IKE w Banku objęte są gwarancjami określonymi w ustawie o Bankowym Funduszu Gwarancyjnym.
Zalety IKE:
-
nieopodatkowane zyski; bez podatku od dochodów kapitałowych,
-
brak wymogu stałych wpłat: klient może dowolnie modyfikować terminy i wysokość dokonywanych wpłat,
-
atrakcyjność: w przeciwieństwie do innych produktów emerytalnych preferujących młodych uczestników. IKE atrakcyjne są także dla osób starszych, np. jako nieopodatkowana średnioterminowa lokata kapitałowa.
Maksymalna nieopodatkowana kwota wpłaty na IKE w 2022 roku wynosi 17 766,00 PLN.