Przewiń do góry

{tab title="rachunki" class="blue solid"}

Rachunek rozliczeniowy bieżący

  • rachunek bieżący w walucie PLN skierowany do Klientów prowadzących działalność rolniczą
  • zarządzanie finansami gospodarstw rolnych w dowolnym miejscu i czasie poprzez bankowość elektroniczną (Internet Banking) oraz karty debetowe VISA business i MasterCard business
  • realizacja stałych zleceń i poleceń zapłaty
  • możliwość realizacji przelewów w mechanizmie Split Payment
  • możliwość założenia rachunków pomocniczych w PLN, EUR i USD

 

Rachunek w walucie wymienialnej

  • rachunek bieżący w EUR lub USD skierowany do Klientów prowadzących działalność rolniczą
  • służy do gromadzenia środków pieniężnych w walutach wymienialnych oraz do przeprowadzania rozliczeń pieniężnych związanych w wykonywaną działalnością rolniczą
  • zarządzanie finansami gospodarstw rolnych w dowolnym miejscu i czasie poprzez bankowość elektroniczną (Internet Banking) oraz karty debetowe VISA business i MasterCard business
  • realizacja przelewów zagranicznych w walucie, w której prowadzony jest rachunek

{tab title="karty" class="blue solid"}

VISA BUSINESS DEBETOWA

  • akceptowana na całym świecie międzynarodowa karta płatnicza
  • nowoczesny, uniwersalny i bezpieczny środek płatniczy zapewniający szybki dostęp do pieniędzy
  • karta wyposażona jest w mikroprocesor (tzw. chip)
  • karta wydawana jest na 3 lata, wznawiana automatycznie
  • wypłaty gotówki bez prowizji w sieci bankomatów grupy BPS i SGB oraz Planet Cash
  • płacenie za towary i usługi w placówkach handlowo-usługowych
  • sprawdzanie wysokości wolnych środków w bankomatach świadczących taką usługę
  • dokonanie awaryjnej wypłaty gotówki w przypadku zgubienia lub zniszczenia karty podczas pobytu za granicą
  • karta płatnicza z funkcją Visa PayWave, pozwalającą na dokonywanie transakcji zbliżeniowych

 

MasterCard BUSINESS DEBETOWA

  • akceptowana na całym świecie międzynarodowa karta płatnicza
  • nowoczesny, uniwersalny i bezpieczny środek płatniczy zapewniający szybki dostęp do pieniędzy
  • karta wyposażona jest w mikroprocesor (tzw. chip)
  • karta wydawana jest na 3 lata, wznawiana automatycznie
  • wypłaty gotówki bez prowizji w sieci bankomatów grupy BPS i SGB oraz Planet Cash
  • płacenie za towary i usługi w placówkach handlowo-usługowych
  • sprawdzanie wysokości wolnych środków w bankomatach świadczących taką usługę
  • dokonanie awaryjnej wypłaty gotówki w przypadku zgubienia lub zniszczenia karty podczas pobytu za granicą
  • karta płatnicza z funkcją PAYPASS, pozwalającą na dokonywanie transakcji zbliżeniowych

Transakcja zbliżeniowa (bezstykowa) to transakcja bezgotówkowa, dokonana przy użyciu karty z anteną zbliżeniową, w punkcie usługowo-handlowym zaopatrzonym w terminal POS z czytnikiem zbliżeniowym. Polega na realizacji płatności poprzez zbliżenie karty do czytnika zbliżeniowego bez konieczności potwierdzania transakcji przez posiadacza karty za pomocą kodu identyfikacyjnego PIN. Działa wyłącznie przy transakcjach o niskiej wartości (do 100 PLN), dokonanie transakcji o wyższej kwocie wymaga autoryzacji kodem PIN. Funkcję transakcji zbliżeniowych można wyłączać i włączać w portalu KartoSFERA (www.kartosfera.pl)

 

Cash Back

To usługa, która daje możliwość wypłaty gotówki na terminalu POS przy okazji dokonywania płatności bezgotówkowych z kasy punktów handlowo-usługowych (np. sklepu, stacji benzynowej), oznaczonych znakiem „cash back”, z uwzględnieniem wysokości dziennego limitu wypłat gotówki. Warunkiem wypłaty jest jednoczesne dokonanie transakcji bezgotówkowej, dokonanej na terenie Polski – nie jest możliwa sama wypłata gotówki.

Z usługi cash back mogą korzystać Posiadacze kart płatniczych VISA i MASTERCARD.

Dzięki usłudze cash back:

  • nie trzeba szukać bankomatu, gdy potrzebujemy niewielkiej kwoty w gotówce,
  • oszczędzamy czas, robiąc jednocześnie zakupy i dokonując wypłaty gotówki.

Maksymalna kwota pojedynczej wypłaty gotówki w ramach usługi “cash back” wynosi 300 PLN.

 

Google Pay

Klienci posiadający karty debetowe Visa i MasterCard wydane przez Bank Spółdzielczy w Wąsewie mogą korzystać z aplikacji Google Pay.
Google Pay to szybka, łatwa i bezpieczna metoda płacenia telefonem z systemem Android, tak samo jak zwykłą kartą. Aplikacja bezpiecznie przechowuje Twoje dane i umożliwia płacenie za pomocą telefonu w sklepach, w aplikacjach i na stronach internetowych wspierających płatności Google Pay.
W sklepach można wygodnie płacić telefonem wszędzie tam, gdzie akceptowane są płatności zbliżeniowe.
Miejsca te poznasz po jednym z symboli przy kasie (grafika obok).

 

Korzystaj z możliwości, jakie daje karta płatnicza

Twoja karta płatnicza to nowoczesny i wygodny środek płatniczy przeznaczony dla osób ceniących komfort i swobodę finansową.

Co daje karta płatnicza?

  • dzięki karcie nie musisz nosić przy sobie gotówki i masz stał dostęp do pieniędzy
  • portal kartowy KartoSFERA (www.kartosfera.pl) umożliwia dostęp do wybranych usług i funkcjonalności karty, m.in. aktywacja karty, zmiana kodu PIN, zastrzeżenie karty
  • karta umożliwia dokonywanie płatności internetowych - wystarczy zarejestrować się w portalu kartowym KartoSFERA i aktywować zabezpieczenie 3D Secure
  • kartą można płacić za codzienne zakupy we wszystkich miejscach akceptujących płatności kartą

Nową kartę aktywujesz:

  • za pośrednictwem portalu kartowego KartoSFERA (www.kartosfera.pl)
  • za pośrednictwem Infolinii Grupy BPS pod numerem +48 86 215 50 00
  • w placówce Banku Spółdzielczego w Wąsewie

Wznowioną kartę aktywujesz:

  • poprzez dokonanie dowolnej operacji w bankomacie z użyciem poprawnego kodu PIN
  • za pośrednictwem portalu kartowego KartoSFERA (www.kartosfera.pl)
  • za pośrednictwem Infolinii Grupy BPS pod numerem +48 86 215 50 00

UWAGA!

Jeśli zgubisz swoją kartę płatniczą lub zostanie ona skradziona, natychmiast poinformuj o tym Bank, dzwoniąc pod numer Infolinii +48 86 215 50 50 lub ogólnopolskiego systemu zastrzegania kart +48 828 828 828 lub przychodząc do placówki Banku.

Pamiętaj!

  • podczas transakcji w punktach handlowych nie trać karty płatniczej z pola widzenia
  • nie udostępniaj numeru karty ani kodu PIN osobom trzecim, w tym osobom kontaktującym się z Tobą telefonicznie w sprawie karty
  • nie odpowiadaj na pocztę elektroniczną, z której wynika konieczność podania informacji o karcie
  • nie podawaj informacji o karcie na stronach internetowych, które nie są bezpieczne
  • chroń numer karty i inne poufne kody umożliwiające dokonanie transakcji, tak aby nikt oprócz Ciebie nie mógł wejść w ich posiadanie, rejestrując obraz karty, np. przy użyciu telefonu komórkowego, kamery wideo lub w inny sposób
  • przed wyrzuceniem niszcz wszystkie dokumenty, które zawierają pełen numer karty

{tab title="płatności" class="blue solid"}

Eixir i SORBNET

Płatności krajowe w PLN są realizowane w systemie ELIXIR od poniedziałku do piątku.
ELIXIR – system funkcjonujący w ramach Krajowej Izby Rozliczeniowej SA (KIR S.A.). Jest to międzybankowy system pośredniczący w elektronicznej wymianie komunikatów rozliczeniowych, który umożliwia realizację przelewów w złotych oraz informacji pomiędzy jego uczestnikami. System pośredniczy między innymi w wymianie: poleceń przelewu, dowodów wpłaty, poleceń zapłaty.

Harmonogram sesji rozliczeniowych KIR S.A.

Płatności wysokokwotowe (tzn. powyżej 1 000 000 PLN) oraz inne pilne zlecenia, mogą być realizowane w systemie SORBNET. Płatności składane do realizacji w placówkach Banku Spółdzielczego w Wąsewie oraz za pośrednictwem systemu bankowości internetowej Internet Banking do godziny 14:30 są rozliczane w tym samym dniu.

 

Paybynet

Usługa Paybynet pozwoli wygodnie i szybko płacić za zakupy internetowe, a także pomoże bezpośrednio z konta internetowego regulować opłaty wymagane przy załatwianiu spraw urzędowych.
Dane przelewu są automatycznie wypełniane przez system.

 

Przelewy walutowe i zagraniczne

Bank realizuje zlecenia płatnicze w walutach wymienialnych oraz w złotych polskich na zlecenie klientów indywidualnych oraz instytucjonalnych prowadzących rachunki w Banku Spółdzielczym w Wąsewie.

Bank oferuje następujące typy przelewów:

  • przelew SEPA
  • polecenie wypłaty
  • przekaz internetowy – dostępny wyłącznie dla klientów indywidualnych

Przelew SEPA – transakcja płatnicza realizowana przez banki działające na terytorium Unii Europejskiej oraz Norwegii, Islandii, Lichtensteinu i Szwajcarii, które podpisały umowę o przystąpieniu do SEPA – SCT (SEPA Credit Transfer), spełniająca warunki:

  • waluta transakcji EUR
  • zawiera prawidłowy numer rachunku bankowego beneficjenta oraz zleceniodawcy w standardzie IBAN, prawidłowy kod BIC
  • koszty „SHA”
  • tryb realizacji standardowy
  • nie zawiera jakichkolwiek dodatkowych instrukcji płatniczych
  • bank zleceniodawcy i bank beneficjenta przelewu są uczestnikami Polecenia Przelewu SEPA-SCT (SEPA Credit Transfer)

Otrzymywanie płatności z zagranicy odbywa się dzięki podaniu w treści zlecenia:
Kod BIC (SWIFT) Banku: POLUPLPR
(przed numerem rachunku należy dodać PL)

 

WESTERN UNION

Western Union Money Transfer to system umożliwiający dokonywanie międzynarodowych i krajowych przekazów pieniężnych za pośrednictwem sieci agentów na całym świecie.

{tab title="bankowość elektroniczna" class="blue solid"}

Internet Banking

Usługa umożliwia Klientowi Banku zarządzanie rachunkami bez konieczności przychodzenia do placówki. Bankowość internetowa to bezpieczny dostęp do rachunków poprzez sieć Internet z każdego miejsca o dowolnej porze – 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu. Wystarczy komputer, tablet lub telefon podłączony do Internetu.

Bankowość internetowa daje możliwość m.in:

  • sprawdzenie stanu rachunku
  • wydruk historii operacji
  • eksport i wydruk wyciągów, potwierdzeń
  • wykonania przelewu jednorazowego lub zdefiniowanego
  • wykonania przelewów do ZUS oraz urzędów skarbowych
  • zarządzanie rachunkami
  • wykonania przelewów własnych, przelewów międzybankowych (ELIXIR, SORBNET)
  • zakładanie i likwidowanie lokat dostępnych w IB
  • wprowadzenie zlecenia stałego
  • doładowania telefonu
  • składanie wniosków o świadczenie Rodzina 500+ oraz Dobry Start

Jeśli jesteś już użytkownikiem tej usługi, możesz zalogować się do serwisu transakcyjnego. W innym przypadku, możesz przetestować jej działanie w wersji demonstracyjnej.

 

Aplikacja mobilna NASZ BANK

Nasz Bank to aplikacja mobilna systemu bankowości internetowej Banku Spółdzielczego w Wąsewie. Umożliwia swobodny, bezpieczny i skuteczny dostęp do Twoich finansów 7 dni w tygodniu, 24 godziny na dobę, bez względu na czas i miejsce, w którym się znajdujesz.

Cenisz swój czas, niezależność i mobilność? Wystarczy smartfon z aplikacją mobilną Nasz Bank, by w dogodnym momencie sprawdzić stan konta, dokonać przelewu, czy skontrolować wydatki.

Korzystanie z aplikacji Nasz Bank jest bezpieczne - dostęp chroniony jest kodem e-PIN lub z wykorzystaniem cech biometrycznych.

Poznaj zalety aplikacji mobilnej Nasz Bank i przekonaj się jak łatwo zarządzać własnymi finansami.

Funkcje aplikacji Nasz Bank:

  • przegląd stanu środków na rachunkach bankowych
  • dostęp do historii wykonanych operacji
  • wykonywanie przelewów internetowych
  • wykonywanie przelewów QR
  • zakładanie i likwidowanie lokat dostępnych w IB
  • zatwierdzanie operacji bankowych autoryzacją mobilną.

Korzystanie z aplikacji mobilnej Nasz Bank jest bezpłatne.

Instrukcja instalacji aplikacji NASZ BANK

 

Doładowania telefonów

Usługa jest szybka, wygodna i bezprowizyjna. Konto telefonu można zasilić z poziomu bankowości internetowej Internet Banking oraz we wszystkich placówkach Banku – na stanowisku dysponenckim i kasjerskim.

Zanim rozpoczniecie Państwo korzystanie z usługi, prosimy o zapoznanie się z Regulaminem doładowań pre-paid.

Jeśli chcą Państwo otrzymywać faktury VAT, to na stronie internetowej Blue Media należy zarejestrować dane firmy. Po każdym doładowaniu, otrzymacie Państwo fakturę na wskazany w formularzu adres e-mail.


SMS Banking

Bank w ramach Centrum Obsługi Klienta zapewnia dostęp do informacji o rachunku bankowym Klienta 24h na dobę za pomocą komunikatów tekstowych transmitowanych w sieci telefonów komórkowych.

Obsługa przez posiadacza rachunku może następować w formie:

  • na żądanie - posiadacz rachunku otrzymuje informację o stanie środków lub historii ostatnich operacji, wysyłając SMS-a do banku, następnie otrzymuje SMS-a zwrotnego z żądaną wiadomością.
  • raz dziennie - posiadacz rachunku otrzymuje SMS-a z informacją o saldzie raz dziennie o godzinie określonej przez Bank.
  • po zmianie salda - posiadacz rachunku otrzymuje SMS-a po każdej zmianie salda na rachunku.

{tab title="kredyty" class="blue solid"}

Kredyt obrotowy w rachunku kredytowym przeznaczony na sfinansowanie dowolnych potrzeb związanych z działalnością rolniczą

  • okres kredytowania od 1 do 36miesięcy

 

Kredyt obrotowy w rachunku bieżącym przeznaczony na finansowanie dowolnych potrzeb związanych z działalnością rolniczą

  • okres kredytowania 12 lub 24 miesiące
  • kredyt odnawialny

 

Kredyt inwestycyjny przeznaczony na finansowanie projektów inwestycyjnych i rozwojowych 

  • okres kredytowania do 15 lat
  • możliwość karencji w spłacie

 

Kredytowa Linia Hipoteczna na finansowanie dowolnego celu związanego z prowadzoną działalnością rolniczą

  • okres kredytowania do 15 lat
  • maksymalna kwota kredytu 2 000 000 PLN
  • możliwość karencji w spłacie

{tab title="lokaty" class="blue solid"}

LOKATY TERMINOWE STANDARDOWE

  • wygodne (na okres od 1 do 36 miesięcy)
  • bezpieczne (gwarancja Bankowego Funduszu Gwarancyjnego)

 

"LOKATA-DOPŁATA"

  • na okres 12 miesięcy
  • z możliwością wpłat dodatkowych w okresie zadeklarowania

 

LOKATA "KAPITAŁOWA"

  • na okres 36 miesięcy i dłużej

 

LOKATA "500+"

  • dla małoletnich osób fizycznych
  • zakładana ze środków pochodzących z tytułu świadczenia wychowawczego w ramach Programu 500+, wpływających na rachunki bankowe prowadzone przez Bank Spółdzielczy w Wąsewie
  • wysokie oprocentowanie środków

 

LOKATY PROGRESYWNE

  • na okres 12 miesięcy
  • z ochroną odsetek w przypadku wcześniejszej wypłaty środków
  • oprocentowanie rośnie z każdym kolejnym okresem przechowywania środków

 

LOKATY DYNAMICZNE

  • na okres 6 lub 12 miesięcy
  • z ochroną odsetek w przypadku wcześniejszej wypłaty środków
  • oprocentowanie rośnie z każdym kolejnym okresem przechowywania środków

{tab title="IKE" class="blue solid"}

Indywidualne Konto Emerytalne (IKE) umożliwia systematyczne gromadzenie oszczędności na emeryturę bez podatku od dochodów kapitałowych.
Środki na rachunku IKE w Banku objęte są gwarancjami określonymi w ustawie o Bankowym Funduszu Gwarancyjnym.

Zalety IKE:

  • nieopodatkowane zyski; bez podatku od dochodów kapitałowych,
  • brak wymogu stałych wpłat: klient może dowolnie modyfikować terminy i wysokość dokonywanych wpłat,
  • atrakcyjność: w przeciwieństwie do innych produktów emerytalnych preferujących młodych uczestników. IKE atrakcyjne są także dla osób starszych, np. jako nieopodatkowana średnioterminowa lokata kapitałowa.

Maksymalna nieopodatkowana kwota wpłaty na IKE w 2023 roku wynosi 20 805,00 PLN.

Informacja wynikająca z wymogu określonego w art. 6 ust. 1 SFDR dla klientów zainteresowanych otwarciem rachunku Indywidualne Konto Emerytalne IKE-BS w Banku Spółdzielczym w Wąsewie

Informacja publikowana jest w celu realizacji wymogów SFDR- Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2019/2088 z dnia 27 listopada 2019 r. w sprawie ujawniania informacji związanych ze zrównoważonym rozwojem w sektorze usług finansowych („Sustainable Finance Disclosure Regulation”), w związku z oferowanym przez Bank Spółdzielczy w Wąsewie produktem emerytalnym IKE-BS.

Zgodnie z art. 2 pkt 22) Rozporządzenia SFDR przez ryzyka dla zrównoważonego rozwoju należy rozumieć sytuację lub warunki środowiskowe, społeczne lub związane z zarządzaniem, które – jeżeli wystąpią – mogłyby mieć, rzeczywisty lub potencjalny, istotny negatywny wpływ na wartość inwestycji. Wymogi określone w Rozporządzeniu SFDR nałożone zostały na uczestników rynku finansowego, do których zaliczany jest m.in. twórca produktu emerytalnego, oferujący produkt emerytalny oraz na doradców finansowych świadczących usługi doradztwa ubezpieczeniowego lub inwestycyjnego.

W związku z tym, iż w ofercie Banku Spółdzielczego w Wąsewie (zwany dalej: Bankiem) znajduje się produkt - rachunek oszczędnościowy IKE-BS, stanowiący produkt emerytalny w rozumieniu art. 2 pkt 8) Rozporządzenia SFDR, Bank należy uznać za uczestnika rynku finansowego, o którym mowa w art. 2 pkt 1 lit. d) Rozporządzenia SFDR i tym samym zobowiązany jest do dokonania stosownych ujawnień w zakresie oferowanego produktu finansowego IKE-BS wynikających z Rozporządzenia SFDR. Mając na uwadze powyższe informujemy, że IKE-BS jest wyodrębnionym rachunkiem oszczędnościowym, nie będącym rachunkiem płatniczym, prowadzonym przez Bank, na którym gromadzone są środki pieniężne klienta, stąd też produkt ten nie wprowadza ryzyka dla zrównoważonego rozwoju, o którym mowa w art. 2 pkt 22) Rozporządzenia SFDR, w związku z tym nie ma ono wpływu na zwrot z tytułu produktu finansowego.

Bank tworząc IKE-BS nie bierze pod uwagę głównych niekorzystnych skutków decyzji inwestycyjnych dla czynników zrównoważonego rozwoju, które stosowanie do art. 2 pkt 24) Rozporządzenia SFDR oznaczają kwestie środowiskowe, społeczne i pracownicze, kwestie dotyczące poszanowania praw człowieka oraz przeciwdziałania korupcji i przekupstwu, albowiem nie jest to produkt finansowy mający na celu zrównoważone inwestycje w działalność gospodarczą w rozumieniu art. 2 pkt 17) Rozporządzenia SFDR.

{/tabs}