Przewiń do góry

UWAGA! Oszuści podszywają się pod pracowników Banku Spółdzielczego,Zrzeszenia BPS i firm informatych

OSTRZEGAMY przed przestępcami kontaktującymi się telefonicznie i podającymi się za pracowników Banku lub innych instytucji. Pod pozorem troski o bezpieczeństwo Twoich środków i operacji finansowych mogą kontaktować się z Tobą i nakłaniać Cię do:

  • przekazania identyfikatora i hasła do bankowości elektronicznej,
  • podania danych kart płatniczych (numer i kod CVV/CVV2) lub innych ważnych danych (np. PESEL, skany dokumentu tożsamości),
  • zainstalowania dodatkowego oprogramowania na komputer lub aplikacji na smartfonie (AnyDesk/TeamViewer),
  • wyręczenia w wykonaniu lub dokończeniu transakcji w bankowości internetowej lub aplikacji mobilnej.

NIGDY NIE podawaj powyższych danych, NIE instaluj dodatkowych aplikacji i NIE potwierdzaj żadnych operacji, które nie był zlecone przez Ciebie.
PAMIĘTAJ, od Twojej czujności zależy, czy oszuści zdołają przejąć Twoje konto i wyczyścić je ze wszystkich pieniędzy!
Gdy odbierzesz podejrzany telefon lub podczas korzystania z elektronicznych kanałów dostępu spotkasz się z sytuacją, która wyda Ci się nietypowa lub podejrzana, skontaktuj się z Bankiem!
Jeżeli masz wątpliwości, koniecznie skontaktuj się osobiście z placówką Banku lub zadzwoń na numer Banku, który dobrze znasz, wybierając numer ręcznie, najlepiej korzystając z innego urządzenia (jeśli masz taką możliwość).

Bank Spółdzielczy w Wąsewie uprzejmie informuje, że w celu dostosowania się do przepisów Dyrektywy Parlamentu Europejskiego nr 2015/2366 z dnia 25 listopada 2015 r. w sprawie usług płatniczych w ramach rynku wewnętrznego (Dyrektywy PSD2), która dotyczy silnego uwierzytelniania klienta oraz wspólnych i bezpiecznych otwartych standardów komunikacji (tzw. RTS), Bank nie będzie mógł świadczyć usługi dotyczącej Internet Bankingu w zakresie list jednorazowych haseł uwierzytelniających.

Z uwagi na bezpieczeństwo i dostosowanie do zmian przepisów prawa zapraszamy do naszych placówek w celu zmiany list haseł jednorazowych (zdrapek) na usługę SMS. Wycofanie list haseł jednorazowych związane jest z wdrożeniem mechanizmów silnego uwierzytelniania w bankowości internetowej i ma na celu podniesienie bezpieczeństwa Państwa transakcji.

Zakończenie procesu wycofywania list haseł jednorazowych przewidziane zostało na dzień 13.09.2019 r., po tym dniu transakcje nie będą autoryzowane za pomocą listy haseł jednorazowych.

Zatem aby od dnia 14 września 2019 roku aktywnie korzystać z bankowości elektronicznej, należy przed tą datą zmienić metodę autoryzacji, składając w dowolnej placówce Banku pisemną dyspozycję zmiany sposobu autoryzacji, w której podany zostanie krajowy numer telefonu niezbędny do otrzymywania kodu w formie SMS na urządzenie mobilne (np. telefon komórkowy, tablet).

Zapraszamy do placówek Banku.

                                      

Informacje dla dostawców usług (TPP)

Jeśli jesteś certyfikowanym zewnętrznym dostawcą usług (TPP) lub złożyłeś wniosek w KNF o wydanie zezwolenia na świadczenie usług wynikających z dytektywy PSD2 (AIS, PIS lub CAF), przygotowaliśmy dla Ciebie specjalny interfejs dostępowy (API). Wszystkie niezbędne informacje, dokumentacja API oraz środowisko testowe znajdują się na naszym portalu dla dewelopera: tutaj.